Nauczyciele: mgr Monika Litwin

Ramowy rozkład dnia dla dzieci 5 i 6 – letnich

6:00-8:00

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka), m.in.: zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, ruchowe.

8:00-9:00

Zabawy służące rozwijaniu zainteresowań dzieci w tym czytaniem, liczeniem i pisaniem. Zabawy integrujące grupę, zabawy ruchowe.

Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi. Ćwiczenia poranne.

Religia wtorek 8:00-8:30, czwartek 08:00-08:30

Prace porządkowe. Przygotowanie do śniadania (m.in.: czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe, pełnienie dyżurów).

9:00-9:30

Śniadanie - doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków i kulturalnego zachowania przy stole.

Czynności porządkowe po śniadaniu.

9:30-11:30

Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu kierowane i niekierowane, prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania (z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka).

Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela.

Ćwiczenia gimnastyczne. Zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej (zajęcia dla dzieci objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną, m.in.

z opinią, orzeczeniem poradni psychologiczno-pedagogicznej). Zajęcia logopedyczne. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. Zabawy ruchowe z określonym elementem ruchu.

Język angielski poniedziałek i środa  11:00-11:30

12:00-12:30

Przygotowanie do obiadu (m.in.: czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe, pełnienie dyżurów).

12:30-13:30

Obiad.

Czynności porządkowe po obiedzie.

13:15-14:30

Odpoczynek poobiedni – słuchanie bajek / muzyki relaksacyjnej.

Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci. Praca indywidualna. Zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat. Utrwalanie poznanych wierszy i piosenek.  Zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym. Zabawy ruchowe z określonym elementem ruchu.

14:30-15:00

Przygotowanie do podwieczorku

(m.in.: czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe, pełnienie dyżurów).

15:00-16:30

Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka), m.in.: zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, ruchowe; prace porządkowe w kącikach tematycznych.

Słuchanie opowiadań/bajek czytanych przez nauczyciela.

Zabawy dowolne na świeżym powietrzu (plac zabaw/ogród przedszkolny).

Zajęcia dodatkowe dla dzieci o szczególnych zainteresowaniach.

Prace porządkowe w sali i w półkach indywidualnych.

Rozchodzenie się dzieci.

Realizacja podstawy programowej 8:00 - 13:30