Nauczyciel: mgr Monika Lichaczewska, mgr Małgorzata Korzeniowska

Ramowy rozkład dnia dla dzieci 6 – letnich

630 –800

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka),
m.in.: zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, ruchowe.

800 – 830

 

Zabawy służące rozwijaniu zainteresowań dzieci. Zabawy integrujące grupę, zabawy ruchowe.

Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi. Ćwiczenia poranne.

Prace porządkowe. Przygotowanie do śniadania (m.in.: czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe, pełnienie dyżurów).

830 – 900

 

Śniadanie - Doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków i kulturalnego zachowania przy stole.

Czynności porządkowe po śniadaniu.

900– 1130

Zajęcia edukacyjne wynikające z realizacji podstawy programowej w sali i na powietrzu, kierowane i niekierowane, prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania (z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka).

Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela.

Ćwiczenia gimnastyczne, język angielski. Zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej (zajęcia dla dzieci objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną, m.in. z opinią, orzeczeniem poradni psychologiczno-pedagogicznej). Zajęcia logopedyczne. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze.

Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.

Poniedziałek: j. angielski – 1000 – 1030

Środa: j. angielski – 1000 - 1030

Wtorek: religia – 900 – 930

Czwartek religia – 900 - 930

1100– 1130

Przygotowanie do obiadu (m.in.: czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe, pełnienie dyżurów).

1130– 1200

 

 

 

Obiad.

Czynności porządkowe po obiedzie.

1200 – 1400

 

 

Odpoczynek poobiedni – słuchanie bajek / muzyki relaksacyjnej.

Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci. Praca indywidualna. Zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat. Utrwalanie poznanych wierszy i piosenek.  Zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr, prace nauczyciela
o charakterze obserwacyjnym. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. 

1400– 1430

 

 

Przygotowanie do podwieczorku (m.in.: czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe, pełnienie dyżurów).

Podwieczorek.

1430– 1630

 

 

Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka), m.in.: zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, ruchowe; prace porządkowe w kącikach tematycznych.

Słuchanie opowiadań/bajek nauczyciela.

Zabawy dowolne na świeżym powietrzu (plac zabaw/ogród przedszkolny).

Zajęcia dodatkowe dla dzieci o szczególnych zainteresowaniach.

Prace porządkowe w sali i w półkach indywidualnych.

Rozchodzenie się dzieci.

Realizacja podstawy programowej 8:00 - 13:30