Nauczyciele: Edyta Konieczna, mgr Ewelina Wilkos

Ramowy rozkład dnia dla dzieci 6-letnich

630 – 800

Schodzenie się dzieci do przedszkola. Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka), m.in.: zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, ruchowe.

800 –900

Zabawy służące rozwijaniu zainteresowań dzieci/Ćwiczenia poranne. Zabawy integrujące grupę, zabawy ruchowe. Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz z dziećmi zdolnymi. Ćwiczenia poranne.

Prace porządkowe. Przygotowanie do śniadania (m.in.: czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe, pełnienie dyżurów).

Religia - wtorki i czwartki - godz. 830 - 900

900– 930

Śniadanie. Doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków i kulturalnego zachowania przy stole.

Czynności porządkowe po śniadaniu.

930 – 1230

Realizacja podstawy programowej. Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu kierowane i niekierowane, prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania
(z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka).

Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela.

Ćwiczenia gimnastyczne i język angielski. Zajęcia w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej (zajęcia dla dzieci objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną, m.in. z opinią, orzeczeniem poradni psychologiczno-pedagogicznej). Zajęcia logopedyczne.

Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.

J. angielski – poniedziałek i środa - godz.1030 – 1100

1230 – 1235

Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe, pełnienie dyżurów.

1235 – 1305

Obiad. Doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków i kulturalnego zachowania przy stole.

1305-1430

Odpoczynek poobiedni/ Zabawy dydaktyczne. Słuchanie bajek / muzyki relaksacyjnej.

Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci. Praca indywidualna. Zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat. Utrwalanie poznanych wierszy i piosenek.  Zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym. Zabawy ruchowe z określonym elementem ruchu.

1430 – 1500

Przygotowanie do podwieczorku/Podwieczorek. Czynności higieniczne, samoobsługowe, porządkowe. Podwieczorek.

1500 – 1630

Zabawy dowolne/Rozchodzenie się dzieci. Podejmowanie przez dzieci różnorodnych form pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka), m.in.: zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, ruchowe; prace porządkowe w kącikach tematycznych.

Słuchanie opowiadań/bajek nauczyciela. Zabawy dowolne na świeżym powietrzu (plac zabaw/ogród przedszkolny). Zajęcia dodatkowe dla dzieci o szczególnych zainteresowaniach. Prace porządkowe w sali i w półkach indywidualnych. Rozchodzenie się dzieci.

08.00 - 14.30 Realizacja podstawy programowej