Dzień Nowych Technologii w Edukacji
W poniedziałek, 22 marca obchodziliśmy Dzień Nowych Technologii w Edukacji. To inicjatywa Ministerstwa Edukacji i Nauki, której celem jest popularyzowanie technologii informacyjno- komunikacyjnych wykorzystywanych w pracy z dziećmi i uczniami.
W grupie Sówek ten dzień zapoczątkował Tydzień Nowych Technologii. Została wprowadzona innowacja metodyczno- programowa.
Pierwszą atrakcją była wystawa „Stare i nowe technologie”. Dzieci zobaczyły stare komputery, gramofony, radia, telefony, aparaty fotograficzne i porównywały je z nowoczesnymi urządzeniami. Tego dnia zastanawialiśmy się również, czy w przyszłości roboty zastąpią ludzi w pracy?
W sali przedszkolnej zagościły Eco-Roboty wykonane przez dzieci i ich rodziców.
Nie zabrakło zadań z kodowania na dywanie. Taka forma nauki jest Sówkom dobrze znana, z zakodowanym kurczakiem poradziły sobie świetnie.
Ogromną niespodzianką były zajęcia w pracowni komputerowej, gdzie każde dziecko samodzielnie mogło wykonać ćwiczenia z kodowania – tym razem w wersji on-line. Kodowaliśmy kurczaka, wielkanocny koszyk, a na koniec dzieci kolorowały pisanki.
Na tablicy interaktywnej układaliśmy puzzle o tematyce wiosenno- wielkanocnej.
Dzieci miały okazję samodzielnie zaprogramować trasę dla Ozobota. Tworzyły własne trasy, uzupełniały kodami gotowe trasy Ozobota.
Dzięki Nowym Technologiom kolejne zajęcia, za pomocą aplikacji TEAMS i wizualizera, mogliśmy pokazać rodzicom. Zadaniem dzieci było zbudowanie i zaprogramowanie robota. Na tych zajęciach wykorzystywaliśmy klocki Lego WeDo i tablety z instrukcją. Radość dzieci była ogromna, gdy mogły zaprezentować swoją pracę nie tylko kolegom w sali, ale także rodzicom przy użyciu wizualizera.
Zadania wykonywane przez dzieci wymagały uwagi, koncentracji, logicznego myślenia i współpracy. Nowe Technologie uatrakcyjniły zajęcia, a także miały wpływ na podniesienie kompetencji cyfrowych wśród przedszkolaków.
Inf. przyg. D. Małek, K. Tarłowska