Tutaj powinien być opis

Projekt edukacyjny kl. I-III “Tropiciele Wiosny”


Uczniowie klas I-III nie mogąc doczekać się wiosny chwilę przed jej nadejściem
zrealizowały większą część szkolnego projektu pt. ”Tropiciele Wiosny”. Celem ogólnym
projektu było zainteresowanie dzieci światem przyrody i poprzez poznawanie go
dostrzeganie jego piękna, nabywanie opiekuńczego stosunku do świata roślin i zwierząt,
kształtowanie mądrego i umiejętnego współżycia człowieka z przyrodą.
Każda z klas miała wyznaczone zadanie dotyczące tematyki wiosennej. Zadania
przedstawiały się następująco:
1. Wiosenne zmiany w przyrodzie dotyczące świata roślin- kl. I z p. M. Boguszewską
2. Wiosenne zmiany w przyrodzie dotyczące świata zwierząt- kl.I II z p. M.
Lichaczewską
3. Wiosenna pogoda- przysłowia wiosenne kl. II a z p. B. Rycek
4. Wiosna w poezji dziecięcej- kl. IIb z p. I. Wejteruk i p. I. Wierzchowska
Uczniowie po omówieniu zagadnień z wychowawcami w klasach wykonali plakaty, które
zostały zaprezentowane na wspólnej wystawie szkolnej. Wstępem do działań był oczywiście
spacer po okolicy w poszukiwaniu oznak przedwiośnia. W ramach projektu klasy wykonały
prace plastyczne “Wiosenne kwiaty-przebiśniegi i krokusy” (kl.I), plakaty inspirowane
muzyką A. Vivaldi “ Cztery pory roku -Wiosna” oraz “Tęsknota za wiosną”- A. Mozart (kl.
III), Wiosenne lapbooki kl.IIa, hodowla roślin na parapecie kl.II a i II b ,ptaki szyte z filcu-
świetlica szkolna kl. III. Jednym z zadań projektu do, których zachęcamy wszystkich
uczniów kl. I-III jest organizowany przez p. B. Wolińską gminny konkurs plastyczny pt.
”Koszyk pani wiosny”. W planach mamy również sadzenie szkolnego ogrodu warzywnego.
Udało nam się przed nauką zdalną wspólnie ( aczkolwiek każda klasa oddzielnie) powitać
wiosnę i pożegnać zimę symbolicznym paleniem Marzanny. Szukaliśmy gaików i
ozdobiliśmy nimi korytarz szkolny. Ale “Tropienie Wiosny” trwa, miejcie oczy i uszy
otwarte��
Inf. M. Boguszewska