Organizacja nauczania zdalnego w szkole

W czasie ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty, w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 w Zespole Szkolno– Przedszkolnym w Pliszczynie nauka od 25 marca do 10 kwietnia jest  realizowana w sposób zdalny

 

Sposoby realizowania zadań – klasy I-VIII

  1.  Podczas zawieszenia zajęć lekcyjnych uczniowie Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Pliszczynie będą realizować zajęcia dydaktyczno – wychowawcze w formie nauczania zdalnego, przy wykorzystaniu dziennika elektronicznego Librus, poczty elektronicznej i platformy Moodle.
  2.  Przygotowane przez nauczyciela materiały będą zawierać kolejne treści  z podstawy programowej oraz będą:

a)      zgodne z zatwierdzonym rozkładem materiału i planem lekcji,

b)      dostosowane do możliwości uczniów z uwzględnieniem różnych potrzeb edukacyjnych,  w tym niepełnosprawności,

c)      przygotowane z zastosowaniem oprogramowania ogólnodostępnego (darmowego).

  1. W dniu zajęć nauczyciele będą dostępni do dyspozycji rodziców i uczniów w czasie swojej pracy, zgodnie z tygodniowym planem lekcji. Każdy nauczyciel w tym czasie będzie cały czas zalogowany na dzienniku elektronicznym Librus oraz swoim e-mailu służbowym, dzięki czemu będzie mógł udzielać wsparcia i pomocy wszystkim uczniom;
  2. Każdego dnia nauczyciele będą wysyłać uczniom materiały na dziennik Librus, zakładka ORGANIZACJA-ZAPLANOWANE LEKCJE. Proszę również o sprawdzanie zakładki ZADANIA DOMOWE;
  3. Zajęcia dodatkowe (dydaktyczno – wyrównawcze, rewalidacyjne, kompensacyjno – korekcyjne, kreatywne, logopedyczne, indywidualne, zindywidualizowana ścieżka kształcenia) będą realizowane również za pomocą dziennika Librus poprzez wiadomości przesyłane do rodziców i uczniów.
  4. W razie potrzeby lub w celach organizacyjnych uczniowie mogą realizować treści w innym czasie niż przewidziane zajęcia w planie lekcji  (szczególnie te dzieci, które mają tylko jeden komputer do dyspozycji lub słabe łącze internetowe).

 

Sposoby realizowania zadań – oddziały przedszkolne

  1. Wychowawcy oddziałów przedszkolnych kontaktują się z rodzicami poprzez pocztę elektroniczną.
  2. Wysyłają rodzicom zadania do wykonania przez dzieci, linki do filmów, bajek, piosenek, zabaw, propozycje ciekawych stron dla dzieci w wieku przedszkolnym.
  3. Pozostają w kontakcie e- mailowym  z rodzicami każdego dnia w godzinach 8:00 – 13:00.

 

 

 

Sposób monitorowania postępów uczniów, weryfikacji wiedzy i umiejętności, informowanie o postępach w nauce oraz ocenach

W zakresie sposobu monitorowania postępów uczniów, weryfikacji ich wiedzy i umiejętności należy wykorzystać dziennik elektroniczny Librus i pocztę służbową nauczycieli.

Za pomocą dziennika uczniowie:

  - wykonują zadania przesyłane  przez nauczycieli;

             - przekazują zdjęcia/skany wykonanych prac;

             - przekazują krótkie lub dłuższe wypowiedzi pisemne;

             - przekazują wykonane prezentacje multimedialne, projekty, inne prace zlecone przez nauczyciela

              - uzupełniają testy na platformie Moodle

W czasie trwania zdalnego nauczania ocenie bieżącej mogą podlegać różne formy aktywności uczniów:

 - krótsze lub dłuższe wypowiedzi pisemne (referaty, wypracowania, rozprawki, opowiadania, recenzje pisemne i inne..);

- karty pracy – zadania obowiązkowe (zdjęcia lub skany wykonanych prac, zadań);

- karty pracy – zadania dodatkowe (zdjęcia lub skany wykonanych prac);

- samodzielnie wykonane przez ucznia inne prace: prezentacje multimedialne, inne projekty zlecone przez nauczyciela, słowniczki przedmiotowe, zeszyty lektur, albumy, plakaty (zdjęcia, skany wykonanych prac);

- aktywność w czasie nauki zdalnej – terminowe wykonywanie zadań, aktywność w dzienniku Librus;

Dopuszcza się tworzenie przez nauczycieli testów sprawdzających wiedzę uczniów na wybranej platformie.

Nauczyciel wystawia oceny bieżące w dzienniku elektronicznym. Oceny są widoczne dla ucznia i jego rodziców.

Ocena z zachowania będzie wystawiana w formie dodatkowych punktów za systematyczną pracę i zaangażowanie podczas nauczania zdalnego.