Organizacja nauczania zdalnego w szkole
W czasie ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty, w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 w Zespole Szkolno– Przedszkolnym w Pliszczynie nauka od 25 marca do 10 kwietnia jest realizowana w sposób zdalny
Sposoby realizowania zadań – klasy I-VIII
- Podczas zawieszenia zajęć lekcyjnych uczniowie Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Pliszczynie będą realizować zajęcia dydaktyczno – wychowawcze w formie nauczania zdalnego, przy wykorzystaniu dziennika elektronicznego Librus, poczty elektronicznej i platformy Moodle.
- Przygotowane przez nauczyciela materiały będą zawierać kolejne treści z podstawy programowej oraz będą:
a) zgodne z zatwierdzonym rozkładem materiału i planem lekcji,
b) dostosowane do możliwości uczniów z uwzględnieniem różnych potrzeb edukacyjnych, w tym niepełnosprawności,
c) przygotowane z zastosowaniem oprogramowania ogólnodostępnego (darmowego).
- W dniu zajęć nauczyciele będą dostępni do dyspozycji rodziców i uczniów w czasie swojej pracy, zgodnie z tygodniowym planem lekcji. Każdy nauczyciel w tym czasie będzie cały czas zalogowany na dzienniku elektronicznym Librus oraz swoim e-mailu służbowym, dzięki czemu będzie mógł udzielać wsparcia i pomocy wszystkim uczniom;
- Każdego dnia nauczyciele będą wysyłać uczniom materiały na dziennik Librus, zakładka ORGANIZACJA-ZAPLANOWANE LEKCJE. Proszę również o sprawdzanie zakładki ZADANIA DOMOWE;
- Zajęcia dodatkowe (dydaktyczno – wyrównawcze, rewalidacyjne, kompensacyjno – korekcyjne, kreatywne, logopedyczne, indywidualne, zindywidualizowana ścieżka kształcenia) będą realizowane również za pomocą dziennika Librus poprzez wiadomości przesyłane do rodziców i uczniów.
- W razie potrzeby lub w celach organizacyjnych uczniowie mogą realizować treści w innym czasie niż przewidziane zajęcia w planie lekcji (szczególnie te dzieci, które mają tylko jeden komputer do dyspozycji lub słabe łącze internetowe).
Sposoby realizowania zadań – oddziały przedszkolne
- Wychowawcy oddziałów przedszkolnych kontaktują się z rodzicami poprzez pocztę elektroniczną.
- Wysyłają rodzicom zadania do wykonania przez dzieci, linki do filmów, bajek, piosenek, zabaw, propozycje ciekawych stron dla dzieci w wieku przedszkolnym.
- Pozostają w kontakcie e- mailowym z rodzicami każdego dnia w godzinach 8:00 – 13:00.
Sposób monitorowania postępów uczniów, weryfikacji wiedzy i umiejętności, informowanie o postępach w nauce oraz ocenach
W zakresie sposobu monitorowania postępów uczniów, weryfikacji ich wiedzy i umiejętności należy wykorzystać dziennik elektroniczny Librus i pocztę służbową nauczycieli.
Za pomocą dziennika uczniowie:
- wykonują zadania przesyłane przez nauczycieli;
- przekazują zdjęcia/skany wykonanych prac;
- przekazują krótkie lub dłuższe wypowiedzi pisemne;
- przekazują wykonane prezentacje multimedialne, projekty, inne prace zlecone przez nauczyciela
- uzupełniają testy na platformie Moodle
W czasie trwania zdalnego nauczania ocenie bieżącej mogą podlegać różne formy aktywności uczniów:
- krótsze lub dłuższe wypowiedzi pisemne (referaty, wypracowania, rozprawki, opowiadania, recenzje pisemne i inne..);
- karty pracy – zadania obowiązkowe (zdjęcia lub skany wykonanych prac, zadań);
- karty pracy – zadania dodatkowe (zdjęcia lub skany wykonanych prac);
- samodzielnie wykonane przez ucznia inne prace: prezentacje multimedialne, inne projekty zlecone przez nauczyciela, słowniczki przedmiotowe, zeszyty lektur, albumy, plakaty (zdjęcia, skany wykonanych prac);
- aktywność w czasie nauki zdalnej – terminowe wykonywanie zadań, aktywność w dzienniku Librus;
Dopuszcza się tworzenie przez nauczycieli testów sprawdzających wiedzę uczniów na wybranej platformie.
Nauczyciel wystawia oceny bieżące w dzienniku elektronicznym. Oceny są widoczne dla ucznia i jego rodziców.
Ocena z zachowania będzie wystawiana w formie dodatkowych punktów za systematyczną pracę i zaangażowanie podczas nauczania zdalnego.